söndag 24 oktober 2010

Leveranser och väntan

Jag har väntat ett tag på ett paket med ny epoxy och lite penslar och sånt, nu har det kommit! Jag beställde från en modellbyggshop i Österrike den här gången (www.lindinger.at).
De flesta firmor skickar inte epoxy internationellt men det gör Lindinger. Att de har enhetsfrakt på 6 euro är riktigt bra så de rekommenderas om man letar kolfiber/epoxy!

Jag är inte så duktig med händerna, det är ofta envisheten som gör jobbet. Detta gör det lite svårare att göra en fin plugg till bakgaffeln, helst skulle jag vilja slipa fram en bra form på frihand men det kommer troligtvis inte att bli som jag vill. Därför ska jag prova att bryta kanterna på balsadelarna med en överhandsfräsning med 45 graders vinkel. Jag tror det kan bli snygga och rena linjer så det ser jag fram emot.
Nu väntar jag på själva fräsen, kommer i början av veckan. För att förbereda jobbet sågade jag till en fästplatta till Dremeln som jag kommer dra fast i en skiva så att jag får ett litet fräsbord. Sen ska spånet spruta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar